tisdag, november 21, 2006

Kultur och fritidsnämnden, nytt spännande uppdrag.

I går kväll spikade vår fullmäktigegrupp nomineringarna till nämnder och styrelser i kommunen under den kommande mandatperioden. Jag har fått förtroendet att ta ordförandeskapet i kultur- och fritidsnämnden. Det känns oerhört spännande, ett delvis nytt område, även om jag skulle vilja påstå att jag har ganska god erfarenhet av framförallt förenings -aktiviteter och -arbete i olika former, så har jag inte sett området från den "kommunala sidan" tidigare. När det gäller kultur så ska jag villigt erkänna att jag inte har samma erfarenhet som utövare, även om jag har en medioker karriär som tubaist under gymnasietiden bakom mig. Att ta del av eller konsumera kultur (antar att man får passa sig för hur man uttrycker sig) är ju också något som man gör med jämna mellan rum. Just tillgängligheten och vilka vilkor som gäller för tillängligheten, för olika kulturyttringar kopplat till eventuellt kommunaltstöd tror jag personligen kommer vara en viktig fråga att hantera under de kommande åren. Så det kommer jag säkert återkomma till när jag har lite mer kött på benen på det området.

1 kommentar:

Karin Andersson sa...

Grattis till det nya uppdraget!! Önskar Dig lycka till i kulturen och fritidens värld. Samt att jobba inom alliansen!! Vi hörs o ses!