torsdag, mars 25, 2010

En kort fundering...

Lyssnade så här på kvällen av Fredrik Ferdelys debatt med Jimmy Åkesson i P1-morgon i morse. Att SD:s syn på invandring och vad det innebär att vara svensk ligger långt ifrån min och andra liberalers är väl knappast någon överrraskning, exrta tydligt tycker jag det blir när man lyssnar på reportatget från SD:s partihögkvarter som sändes lite innan själva debatten, partisekreterarens prat om nationalstaten och den nationella kulturen får mig att tänka i bruna nyanser. Men som sagt att blotta SD:s främlingsfientiliga och bruna insida är inte så svårt men man det jag verkligen funderar på är varför Åkesson inte en ända gång i debatten avkrävs svar kring alla andra viktiga politiska frågor som kom upp. Om nu SD vill vara ett seriöst politiskt parti undrar jag när de ska avkrävas svar på all annan politik än invandringspolitiken?

Inga kommentarer: