torsdag, april 27, 2006

Måste fortsätta gnälla...

Här om dagen ondgjorde jag mig över regler och lagar som mest bara slår fel. Temat blir kanske lite tradigt men jag tycker att det är pricipellt viktigt att vi faktiskt tänker oss för innan vi skapar massa regler. Dagen efter min post så hade Corren en artikel om hur våra byggregler slår mot människor som letar efter små och billiga människor. Här kan du läsa hela artikeln.

Jag tycker i och för sig att vi ska ha lagara och regler som garanterar att de hus som byggs i Sverige är säkra och att man inte blir sjuk av att bo i dem. Men nog måste det vara rimligt att den som vill hyra en lägenhet själv avgör om man vill ha en lägenhet där det får plats fyra personer runt matbordet eller om man vill lägga pengar på något annat.

Inga kommentarer: