onsdag, september 06, 2006

Fick en fyra små rätters-bloggutmaning av Maria Carlsson.

Fyra arbeten jag haft i mitt liv:

Sjuksköterska
Vårdare (kriminalvården)
Universitetsadjunkt
Fritidsledare

Fyra filmer jag kan se om och om igen:

Schindlers list, välgjord och berör något vi aldrig får glömma.
Sagan om ringen triologin, en fantastisk saga...
Något med u-båtar, t ex Jakten på röd oktober. Är nog lite barnslig farsinerad av u-båtsfilmer.
En välgjord tecknad kommedi. Man måste helt enkelt få skratta ibland.

Fyra låtar jag gärna hör:

Californaction (Red Hot Chili Peppers), bra riv
Sverige (Kent), sentimentalt skön men med en allvarlig underton
Dansa på min grav (Bo Kaspers), lagom kaxig attityd
Människor som ingen vill se ( Bo Kaspers), kan man behöva lyssna på på väg hem från jobbet...

Fyra städer jag har bott i:

Södertälje, har helt klart bästa hockeylaget i Sverige oavsett vilken serie de råkar spela i just nu
Hölö, kanske inte stad men helt klart väldigt mycke hemma fortfarande
Linköping, en lagom stad som gärna får fortsätta att växa
Oslo, kanske nordens trevligaste huvudstad om du frågar mig

Fyra tv-serier jag gärna ser:

Hinner inte med TV på kvällarna och TV4 har ju slutat med Kvinnofängelset på nätterna, annars var den serien kult när man jobbade natt...

Fyra ställen jag vill åka till:

Segla i söderhavet någon stans, t ex Tonga
Australien
USA, jag har så mycket fördomar om det landet så en längre resa dit vore kanske bra.
Sydamerika

Fyra webbsidor jag besöker dagligen:

www.dn.se
www.lio.se / www.liu.se beroende på var jag jobbar för dagen
www.expressen.se
www.corren.se

Fyra favoriträtter:

Något grillat med en vinegrett-potatissallad
Klyftpotatis med guaqmole
Ostfondue
En vällagad gryta

Fyra ställen där jag trivs:

I skogen
På vattnet
I en debatt
Framför en lägereld

Fyra personer jag vill träffa:

Nelson Mandela
Angela Merkel
Kofi Annan
Al Gore, ska ju vara grå och tråkig, men miljöangagemanget imponerar

Inga kommentarer: